homeoutlet
Reklamačný poriadok
HOME-OUTLET.CZ HOME-OUTLET.SK HOME-OUTLET.AT

Reklamačný poriadok

Reklamačný poriadok

Tento Reklamačný poriadok (ďalej len „ reklamačný poriadok “) upravuje spôsob a podmienky reklamácie vád tovaru zakúpeného spotrebiteľom prostredníctvom on-line obchodu HOME OUTLET od našej spoločnosti:

HOME OUTLET sro , so sídlom Rýmařovská 434, Letňany, 199 00 Praha 9

IČO: 050 43 140

DIČ: SK05043140

zapísané v obchodnom registri vedenom na Mestskom súde v Prahe, oddiel C, vložka 257015

Adresa showroomu : Tuklatská 2105/3, Praha 100 00

Adresa skladu - osobné odbery/reklamácie : Wolkerova 2766, Kladno 272 01

Telefónne číslo: 776 888 636

Kontaktný e-mail: reklamace@home-outlet.sk

Odporúčame prečítať:Príručka pre reklamáciu dverí a zárubní

1.         Za aké vady tovaru zodpovedáme?

1.1.        Ako predávajúci zodpovedáme za to, že vám bol dodaný ten tovar, ktorý ste si objednali, a že tovar pri prevzatí nemá vady . To znamená, že tovar pri prevzatí najmä:

-         zodpovedá dohodnutému opisu, druhu a množstvu, ako aj akosti, funkčnosti, kompatibilite, interoperabilite a iným dohodnutým vlastnostiam;

-        je vhodné na účel, na ktorý ho požadujete as ktorým sme súhlasili;

-        je dodané s dohodnutým príslušenstvom a pokynmi na použitie, vrátane návodu na montáž alebo inštaláciu.

Nezodpovedáme za vady, ktoré sa na tovare vyskytnú až po jeho prevzatí.

Ak sa prejaví vada v priebehu jedného roka od prevzatia, predpokladá sa, že vec bola chybná už pri prevzatí, a to iba ak to povaha veci alebo vady vylučuje.

1.2.        Ďalej odpovedáme, že tovar vedľa dohodnutých vlastností:

-        je vhodné na účel, na ktorý sa vec tohto druhu obvykle používa, aj s ohľadom na práva tretích osôb, právne predpisy, technické normy alebo kódexy správania daného odvetvia, ak nie je technických noriem;

-        množstvom, kvalitou a ďalšími vlastnosťami, vrátane životnosti, funkčnosti, kompatibility a bezpečnosti, zodpovedá obvyklým vlastnostiam vecí toho istého druhu, ktoré môžete rozumne očakávať, a to aj s ohľadom na naše verejné vyhlásenia, najmä reklamou alebo označením;

-        je dodané s príslušenstvom, vrátane obalu, návodu na montáž a iných pokynov na použitie, ktoré môžete rozumne očakávať;

-        zodpovedá kvalitou alebo prevedením vzorky alebo predlohe, ktoré sme vám poskytli pred uzavretím zmluvy.

Nad rámec zákonnej doby pre spotrebiteľov na vytknutie chyby neposkytujeme žiadnu záruku za akosť.

1.3.        Za vadu tovaru nemožno považovať rozdielnosť odtieňov farieb v skutočnosti a na elektronických zobrazovacích zariadeniach. Pokiaľ tovar nezodpovedá vašej predstave, máte právo odstúpiť od zmluvy do 14 dní od prevzatia tovaru v súlade s článkom 6 Všeobecných obchodných podmienok.

2.         V akej dobe môžete chybu vytknúť?

2.1.        U nepoužitého spotrebného tovaru môže kupujúci vytknúť vadu, ktorá sa na veci prejaví v dobe dvoch rokov od prevzatia tovaru , ak nie je na webovom rozhraní, v dokumentoch priložených k tovaru alebo v reklame stanovená dlhšia doba.

U použitého tovaru môže kupujúci vytknúť vadu, ktorá sa na veci prejaví v dobe jedného roka od prevzatia tovaru .

2.2.        Pokiaľ je na tovare uvedený dátum minimálnej trvanlivosti, poprípade je u veci podliehajúcej rýchlej skaze uvedená doba, počas ktorej je možné vec použiť, trvá záručná doba do takého dátumu.

2.3.        V prípade, že vám bude tovar vymenený či opravený, na nový tovar, resp. vymenené súčiastky a náhradné diely, nebeží nová doba. Doba pre vytknutie sa však v takom prípade predlžuje o dobu, počas ktorej ste nemohli kvôli vade tovaru užívať, tj. najmä o dobu, počas ktorej je tovar v oprave.

3.         Aké práva z chybného plnenia máte?

3.1.      Vaše práva z chybného plnenia sa riadia občianskym zákonníkom, najmä § 2099 až 2117, a tiež § 2165 až 2174b. Ustanovenia § 2106 a 2107 o právach z vadného plnenia sa nepoužijú.

3.2.        V súlade s vyššie uvedenými ustanoveniami vám patria najmä nasledujúce práva:

a)          Výmena tovaru

Výmenu tovaru v dôsledku existencie vady pri prevzatí tovaru môžete požadovať vždy , ibaže je zvolený spôsob odstránenia vady nemožný alebo v porovnaní s opravou veci neprimerane nákladný; to sa posúdi najmä s ohľadom na význam vady, hodnotu, ktorú by vec mala bez vady, a to, či môže byť vada odstránená opravou bez značných ťažkostí pre kupujúceho.

b)          Oprava veci

Pokiaľ je možné tovar opraviť, patrí vám právo na bezplatné odstránenie vady .   Pokiaľ sa v priebehu reklamačného konania ukáže, že nie sme schopní tovar opraviť, prípadne, že oprava je neprimerane nákladná, najmä s ohľadom na význam vady a hodnotu, ktorú by vec mala bez vady, sme oprávnení vás informovať o odmietnutí opravy. V takom prípade vás budeme bezodkladne informovať a môžete zvoliť iný   tu uvedený spôsob vybavenia reklamácie.

c)           Zľava z kúpnej ceny

Pokiaľ pri prevzatí tovaru existovala na tovar vada, môžete požadovať primeranú zľavu z kúpnej ceny, pokiaľ:

-          sme vady odmietli odstrániť alebo sme ich neodstránili v primeranom čase alebo bez značných ťažkostí pre kupujúceho;

-          nie sme schopní odstrániť vadu, pre ktorú nemôžete tovar riadne používať, alebo nie sme schopní tovar s touto chybou vymeniť (napr. tovar sa už nevyrába); alebo

-          tovar nemôžete riadne používať pre opakovaný výskyt vady po oprave (výskyt tej istej vady po jej aspoň dvoch predchádzajúcich opravách);

-          chyba je podstatným porušením zmluvy;

-          sa na tovare vyskytne väčší počet vád (súčasný výskyt aspoň troch odstrániteľných vád, z ktorých každá bráni riadnemu užívaniu tovaru); alebo

-          z nášho vyhlásenia či z okolností je zjavné, že vada nebude odstránená v primeranom čase (najneskôr do 30 dní od uplatnenia reklamácie) alebo bez značných ťažkostí pre kupujúceho.

Primeraná zľava sa určí ako rozdiel medzi hodnotou veci bez vady a vadnej veci, ktorú kupujúci obdržal.

d)          Vrátenie peňazí (odstúpenie od zmluvy)

Vrátenie peňazí môžete požadovať iba za predpokladu , že:

-          pokiaľ sme vady odmietli odstrániť alebo sme ju neodstránili v primeranom čase alebo bez značných ťažkostí pre kupujúceho;

-          nie sme schopní odstrániť vadu, pre ktorú nemôžete tovar riadne používať, alebo nie sme schopní tovar s touto chybou vymeniť (napr. tovar sa už nevyrába); alebo

-          tovar nemôžete riadne používať pre opakovaný výskyt vady po oprave (výskyt tej istej vady po jej aspoň dvoch predchádzajúcich opravách); alebo

-          chyba je podstatným porušením zmluvy;

-          sa na tovare vyskytne väčší počet vád (súčasný výskyt aspoň troch odstrániteľných vád, z ktorých každá bráni riadnemu užívaniu tovaru);

-          z nášho vyhlásenia či z okolností je zjavné, že vada nebude odstránená v primeranom čase (najneskôr do 30 dní od uplatnenia reklamácie) alebo bez značných ťažkostí pre kupujúceho; alebo

-          chyba bola spôsobená nesprávnou montážou alebo inštaláciou, ktorá bola podľa zmluvy vykonaná nami alebo na našu zodpovednosť; prípadne ak bola chyba spôsobená v dôsledku nedostatku v návode, ktorý sme vám spolu s tovarom poskytli.

Právo na odstúpenie od zmluvy vám nepatrí, ak je chyba tovaru nevýznamná.

3.3.        Podmienkou pre výmenu tovaru alebo vrátenie peňazí (odstúpenie od zmluvy)   je,   že vrátite vec v tom stave, v akom ste ju dostali . Výnimkou sú prípady, keď:

a)      došlo k zmene stavu v dôsledku prehliadky za účelom zistenia vady veci;

b)     ste použili vec ešte pred objavením vady;

c)      ste nespôsobili nemožnosť vrátenia veci v nezmenenom stave svojím konaním alebo opomenutím; alebo

d)     ste vec predali ešte pred objavením vady, spotrebovali ju, alebo pozmenili vec pri obvyklom použití; ak sa tak stalo len sčasti, vrátite nám, čo ešte vrátiť môžete, a dáte nám náhradu do výšky, v ktorej ste mali z použitia veci prospech.

4.         Práva z chybného plnenia pre podnikateľov

4.1.        Práva kupujúceho z chybného plnenia sa riadia občianskym zákonníkom, najmä § 2099 až 2117.

4.2.        Pokiaľ je vada tovaru podstatným porušením zmluvy , patria kupujúcemu tieto práva z vadného plnenia:

a)        odstránenie vady dodaním novej veci bez vady alebo dodaním chýbajúcej veci;

b)        odstránenie vady opravou veci;

c)         primeraná zľava z kúpnej ceny; alebo

d)        odstúpenie od zmluvy.

4.3.        Pokiaľ je vada tovaru nepodstatným porušením zmluvy , môže kupujúci požadovať:

a)        odstránenie vady; alebo

b)        primeranú zľavu z kúpnej ceny.

4.4.        O zvolenom spôsobe riešenia reklamácie je kupujúci povinný informovať predávajúceho pri oznámení vady, inak o ňom rozhodne predávajúci. Vykonanú voľbu je možné meniť iba po dohode s predávajúcim.

Primeranú zľavu z kúpnej ceny môže kupujúci požadovať iba vtedy, pokiaľ nie je možné vadu odstrániť opravou veci, prípadne dodaním novej veci bez vady alebo dodaním chýbajúcej veci.

Pokiaľ kupujúci považuje vadu za podstatné porušenie zmluvy, je povinný to predávajúcemu doložiť.

Kupujúci berie na vedomie, že pokiaľ neuplatní svoje právo na zľavu z kúpnej ceny alebo neodstúpi od zmluvy, je predávajúci oprávnený dodať mu chýbajúci tovar alebo odstrániť právnu vadu (najmä dodať chýbajúce dokumenty).

4.5.        Výmenu tovaru alebo odstúpenie od zmluvy nemožno požadovať v prípade, že kupujúci nemôže vec vrátiť v tom stave, v akom ju obdržal. To neplatí v prípade, že:

a)        došlo k zmene stavu v dôsledku prehliadky za účelom zistenia vady veci;

b)        kupujúci použil vec ešte pred objavením vady;

c)         kupujúci nespôsobil nemožnosť vrátenia veci v nezmenenom stave konaním alebo opomenutím; alebo

d)        kupujúci vec predal ešte pred objavením vady, alebo pozmenil vec pri obvyklom použití; ak sa tak stalo len sčasti, vráti kupujúci predávajúcemu, čo ešte vrátiť môže, a dá mu náhradu do výšky, v ktorej mal z použitia veci prospech.

5.         Kedy nemožno práva z chybného plnenia uplatniť?

5.1.        Práva z chybného plnenia vám nepatria, ak:

-        ste vadu sami spôsobili (alebo iná tretia osoba) najmä nedodržaním správneho, nami odporúčaného postupu nakladania s tovarom a jeho použitím ; alebo

-        sa vada na veci vyskytla až po jej prevzatí;

-        uplynula záručná doba.

5.2.        Záruka a nároky zo zodpovednosti za vady sa ďalej nevzťahujú na:

4pt"> -        opotrebenie tovaru spôsobené jeho obvyklým užívaním (za opotrebenie spôsobené užívaním sa považuje aj zníženie kapacity batérií a akumulátorov);

-        vady použitej veci zodpovedajúcej miere používania alebo opotrebenia, ktoré tovar mal v okamihu, keď ste ich prevzali; alebo

-        veci, ak to vyplýva z ich povahy (najmä tovar, ktorý zo svojej povahy nemôže vydržať po celú dobu trvania záručnej doby);

-        vady spôsobené vašou nesprávnou montážou, nesprávnym používaním tovaru alebo nedodržaním návodu.

6.         Ako postupovať pri reklamácii?

6.1.        Reklamáciu u nás uplatnite bez zbytočného odkladu od zistenia vady.

6.2.        Reklamácie prijímame v našej prevádzke , ktorá je zároveň aj naším skladom , v ktorom je prijatie reklamácie možné s ohľadom na sortiment predávaného tovaru, av našom sídle . Pre čo najrýchlejšie vybavenie reklamácie odporúčame využiť náš sklad.

Pokiaľ máte záujem o opravu veci, av potvrdení o trvaní práv z vadného plnenia (záručnom liste) je uvedená osoba určená na opravu, ste povinní uplatniť reklamáciu u tejto osoby. Túto povinnosť máte iba v prípade, že sa táto osoba nachádza na rovnakom mieste ako my alebo na mieste k vám bližším.

6.3.        Odporúčaný postup pri reklamácii:

-        pre rýchlejšie vybavenie nás o reklamácii môžete vopred informovať telefonicky, e-mailom alebo písomne – v ideálnom prípade najskôr vyplniť žiadosť o reklamáciu;

-        zároveň je vhodné nás informovať o tom, aké právo z vadného plnenia ste si zvolili, teda či máte v súlade s týmto reklamačným poriadkom záujem o zľavu z kúpnej ceny, výmenu tovaru, opravu veci, vrátenie peňazí, poprípade ďalšie práva v súlade s týmto reklamačným poriadkom a občianskym zákonníkom;

-        reklamovaný tovar nám doručte spolu s uplatnením reklamácie alebo následne (inak ako na dobierku, ktorú nepreberáme) na adresu skladu, pričom pri zasielaní odporúčame zabaliť tovar do vhodného obalu tak, aby nedošlo k jeho poškodeniu či zničeniu;

-        pre uľahčenie postupu je vhodné k tovaru priložiť doklad o zakúpení tovaru či daňový doklad - faktúru, ak bola vystavená, alebo iný dokument preukazujúci kúpu tovaru, spolu s popisom vady a návrhom na spôsob riešenia reklamácie.

Nesplnenie niektorého z vyššie uvedených krokov alebo nepredloženie ktoréhokoľvek z vyššie uvedených dokumentov nebráni kladnému vybaveniu reklamácie podľa zákonných podmienok.

6.4.        Okamihom uplatnenia reklamácie je okamih, kedy nám bol oznámený výskyt vady.

6.5.        V prípade, že sa jedná o doplatok tovaru na dobierku alebo doplatok za montáž tovaru, je zákazník povinný uhradiť celú sumu faktúry (doplatok faktúry). Až po zaplatení bude možné tovar reklamovať podľa uvedených podmienok.

6.6.        Pri uplatnení reklamácie vám vydáme písomné potvrdenie, ktoré obsahuje dátum uplatnenia reklamácie, čo je obsahom reklamácie, aký spôsob vybavenia reklamácie požadujete a taktiež vaše kontaktné údaje na účely poskytnutia informácie o vybavení reklamácie.

6.7.        Reklamácie vrátane odstránenia vady vybavujeme najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie, pokiaľ sa s vami v konkrétnom prípade nedohodne na dlhšej lehote. Ohľadom vybavenia reklamácie, vrátane jej spôsobu, vás budeme v tejto lehote informovať.

6.8.        Pokiaľ zvolíte právo, ktoré vám nemôže byť z objektívnych dôvodov priznané (najmä pri neodstrániteľných vadách alebo v prípade výmeny tovaru, ktorá nie je možná), budeme vás bezodkladne kontaktovať. V takom prípade môžete zvoliť iné právo v súlade s týmto reklamačným poriadkom.

6.9.        Po vybavení reklamácie vám vydáme potvrdenie o dátume a spôsobe vybavenia reklamácie, vrátane potvrdenia o vykonaní opravy a dobe jej trvania, prípadne písomné odôvodnenie zamietnutia reklamácie.

6.10.    V súlade s občianskym zákonníkom máte právo na úhradu účelne vynaložených nákladov pri uplatnení reklamácie tovaru. Vezmite na vedomie, že právo na úhradu týchto nákladov musíte uplatniť do jedného mesiaca po uplynutí lehoty, v ktorej je potrebné vytknúť vadu.

6.11   Podmienky pre reklamácie súvisiace s dodaním a montážou

Pokiaľ si zákazník objedná iba dodanie tovaru bez montáže, nebudeme zodpovední za akékoľvek viacnáklady spojené s opätovným výjazdom pracovníkov alebo montážou v prípade, že dôjde k chybe na strane dodania, napr. nesprávne rozmery, poškodenie tovaru počas prepravy, alebo iných okolnostiach, ktoré vyžadujú opravu či výmenu tovaru. Akékoľvek náklady na montáž alebo výjazd pracovníkov sú v takom prípade v plnej výške na náklady zákazníka.

Pokiaľ dôjde k reklamácii a zákazník požaduje výjazd pracovníkov pre montáž v súvislosti s chybou na strane dodania (napr. zlé rozmery alebo poškodený tovar), bude tento výjazd účtovaný podľa bežných cien za montáž a dopravu.

V prípade, že si zákazník objedná aj montáž, všetky náklady na montáž sú zahrnuté v cene montáže, vrátane prípadných nákladov na opravu alebo výmenu tovaru, pokiaľ bude nutné vykonať opravu z dôvodu vady tovaru alebo chyby pri dodaní.

Ak sme Vám poskytli služby/montáže a pri rozbalení zistíte, že je tovar poškodený, máte dve možnosti:

o     montáž tovaru prevedieme a zároveň Vám poskytneme zľavu vo výške 10% z ceny tovaru alebo;

o     tovar nenamontujeme a odvezieme ho späť a následne ho budeme reklamovať u výrobcu/dodávateľa.

Pokiaľ bol nami tovar namontovaný a zákazník bude potom chcieť tovar vymeniť, znáša všetky náklady spojené s odmontovaním tovaru.

 

7.         Ako postupovať pri reklamácii montáže?

7.1.      Poskytnutú montáž máte právo reklamovať najmä z dôvodov, že (i) nezodpovedá zmluve, (ii) nezodpovedá popisu na webovom rozhraní, (iii) nebola poskytnutá v dohodnutom termíne a na dohodnutom mieste.

7.2.      Montáž môžete reklamovať prostredníctvom našich kontaktných údajov (odporúčame na to využiť formulár na reklamáciu služieb), a to najneskôr do 24 mesiacov od jej poskytnutia.

7.3.      Reklamáciu vybavíme najneskôr do 30 dní, pokiaľ sa nedohodneme inak. Pokiaľ bude reklamácia uznaná za oprávnenú, máte právo najmä na poskytnutie náhradnej služby, dodatočné poskytnutie služby, na zľavu z ceny služby, v prípade podstatného porušenia zmluvy z našej strany potom na odstúpenie od zmluvy. Práva z chybného plnenia vám nepatria, ak ste chybu sami spôsobili. V ostatnom sa tento reklamačný poriadok použije primerane.

Tento Reklamačný poriadok je platný a účinný od 1.1.2025