Obchodní podmínky
Obchodné podmienky | Reklamačný poriadok | Odstúpenie od zmluvy | Doprava a termíny | Kontakty | Ochrana osobných údajov |
V šeobecné obchodné podmienky
Tieto všeobecné obchodné podmienky (ďalej len „ obchodné podmienky “) sa vzťahujú na zmluvy uzavreté prostredníctvom on-line obchodu HOME OUTLET umiestneného na webovom rozhraní www.home-outlet.sk (ďalej len „ webové rozhranie “) medzi
našou spoločnosťou:
HOME OUTLET sro , so sídlom Rýmařovská 434, Letňany, 199 00 Praha 9
IČO: 050 43 140
DIČ: SK05043140
zapísané v obchodnom registri vedenom na Mestskom súde v Prahe, oddiel C, vložka 257015
adresa na doručovanie: Rýmařovská 434, Letňany, 199 00 Praha 9
adresa prevádzky (ak sa líši od sídla): Tuklatská 2105/3, Strašnice, 100 00 Praha 10
telefónne číslo: 776 888 636
kontaktný e- mail: info@home-outlet.cz, objednavky@home-outlet.cz, reklamace@home-outlet.cz
ako predávajúcim
a vami ako kupujúcim .
1. ÚVODNÉ USTANOVENIA
1.1. Zhrnutie obsahu obchodných podmienok
Kúpnou zmluvou sa zaväzujeme dodať vám tovar uvedený v objednávke a vy sa zaväzujete tento tovar prevziať a zaplatiť nám kúpnu cenu. Pre uzavretie zmluvy je potrebné, aby ste podali objednávku a aby došlo k jej prijatiu z našej strany (podľa článku 2). Informácie o cenách sa nachádzajú v článku 3. Možné spôsoby platby a dodania nájdete v článku 4a 5. Informácie o možnosti odstúpenia od zmluvy po prevzatí tovaru sú v článku 6. Reklamácia sa riadi naším Reklamačným poriadkom.
1.2. Ide o spotrebiteľskú zmluvu?
O spotrebiteľskú zmluvu sa jedná v prípade, že ste spotrebiteľom, tj. ak ste fyzickou osobou a tovar kupujete mimo rámca svojej podnikateľskej činnosti alebo mimo rámca samostatného výkonu svojho povolania. V opačnom prípade sa o spotrebiteľskú zmluvu nejedná a nevzťahuje sa na vás ochrana spotrebiteľa podľa právnych predpisov a týchto obchodných podmienok.
1.3. Čím sa riadia naše vzájomné práva a povinnosti?
V prvom rade zmluvou, ktorá je tvorená nasledujúcimi dokumentmi:
- týmito obchodnými podmienkami, ktoré vymedzujú naše vzájomné práva a povinnosti;
- Reklamačným poriadkom, podľa ktorého budeme postupovať pri reklamácii tovaru;
- Zásadami ochrany osobných údajov, ktoré upravujú ochranu vašich osobných údajov;
- podmienkami a pokynmi uvedenými na webovom rozhraní najmä pri uzatváraní zmluvy;
- objednávkou a jej prijatím z našej strany,
av otázkach neupravených zmluvou sa naše vzájomné práva a povinnosti riadia českým právnym poriadkom, najmä nasledujúcimi právnymi predpismi:
- zákonom č. 89/2012 Zb., Občiansky zákonník, v znení neskorších predpisov (ďalej len " Občiansky zákonník ");
- zákonom č. 634/1992 Zb. o ochrane spotrebiteľa v znení neskorších predpisov (iba ak ste spotrebiteľom).
Pokiaľ sa vaše bydlisko alebo sídlo nachádza mimo Českej republiky, alebo ak náš právny pomer obsahuje iný medzinárodný prvok, súhlasíte s tým, že sa náš vzťah riadi slovenským právom . Ak ste spotrebiteľom a právny poriadok štátu vášho bydliska poskytuje vyššiu mieru ochrany spotrebiteľa ako slovenský právny poriadok, je vám potom poskytovaná táto vyššia miera ochrany.
1.4. Ako vyjadríte súhlas s obchodnými podmienkami?
Zaslaním objednávky a ďalej tiež potvrdením na webovom rozhraní potvrdzujete, že ste sa s týmito obchodnými podmienkami zoznámili a súhlasíte s nimi.
1.5. Čo by ste ešte ohľadom obchodných podmienok mali vedieť?
V prípade, že je niektoré ustanovenie týchto obchodných podmienok neplatné, neúčinné alebo nepoužiteľné (alebo sa takým stane), použije sa namiesto neho ustanovenie, ktoré sa mu svojim zmyslom najviac blíži. Tým nie je dotknutá platnosť ostatných ustanovení.
Znenie obchodných podmienok môžeme meniť či dopĺňať. Meniť či dopĺňať obchodné podmienky je možné iba písomnou formou .
Vaše práva a povinnosti sa riadia vždy tým znením obchodných podmienok, za ktorého účinnosti vznikli. Znenie týchto obchodných podmienok vám zašleme spolu s prijatím objednávky z našej strany.
2.1. Ako uzatvárame kúpnu zmluvu?
Pre uzatvorenie zmluvy je nutné, aby ste odoslali objednávku v súlade s týmito obchodnými podmienkami a aby došlo k prijatiu tejto objednávky z našej strany. Upozorňujeme, že prezentácia tovaru na webovom rozhraní je informatívneho charakteru a nejedná sa o náš návrh na uzavretie zmluvy v zmysle § 1732 ods. 2 občianskeho zákonníka .
2.2. Ako podať objednávku?
Objednávku môžete podať vždy prostredníctvom webového rozhrania (vyplnením formulára) alebo iným spôsobom, ktorý podľa informácií na webovom rozhraní umožňujeme. Objednávka musí obsahovať všetky informácie predpísané vo formulári.
Pred odoslaním objednávky prostredníctvom objednávkového formulára vám bude oznámená rekapitulácia objednávky vrátane konečnej ceny (obsahujúca všetky dane, clá a poplatky). V rámci rekapitulácie máte poslednú možnosť meniť zadané údaje .
Záväznú objednávku podáte stlačením tlačidla „Objednávka zaväzujúca k platbe“, čím sa zároveň zaväzujete uhradiť kúpnu cenu v plnej výške. Údaje uvedené v záväznej objednávke považujeme za správne a úplné . O ich zmene nás bezodkladne informujte telefonicky alebo e-mailom.
Objednávku, ktorú sme ešte neprijali, môžete zrušiť alebo zmeniť telefonicky alebo e-mailom. Všetky nami prijaté objednávky sú záväzné. Neskoršie zrušenie či zmeny objednávky sú možné iba po dohode s nami. Pokiaľ je takto zrušená objednávka tovaru, ohľadne ktorého nejde odstúpiť od zmluvy (podrobnejšie v článku 6), máme nárok na náhradu nákladov, ktoré sme už v súvislosti so zmluvou vynaložili.
2.4. Ako zistíte, že sme prijali objednávku a kedy je uzatvorená zmluva?
O obdržaní objednávky vás budeme informovať. Informácie o obdržaní objednávky je zasielaná automaticky a nejedná sa o prijatie objednávky z našej strany .
Kúpna zmluva je uzatvorená okamihom, kedy je vám doručené prijatie objednávky z našej strany na e-mailovú adresu, ktorú ste uviedli v objednávke . Pokiaľ by k prijatiu objednávky nedošlo, je zmluva uzavretá okamihom, kedy prevezmete objednaný tovar.
2.5. Máte možnosť získať zmluvu v textovej podobe?
Dokumenty tvoriace zmluvu vám budú zaslané e‑mailom alebo na vašu žiadosť vytlačené poštou. Pri zasielaní poštou vás môžeme požiadať o úhradu nákladov s tým spojených.
Dokumenty tvoriace zmluvu archivujeme v elektronickej podobe. Zmluva nie je prístupná tretím osobám.
2.6. Ako si možno objednať montáž tovaru?
Montáž tovaru nie je súčasťou ceny tovaru . Montáž tovaru spočíva v inštalácii nami dodaného tovaru v mieste na to vami určenom. Podrobné podmienky montáže tovaru sú uvedené v článku 9 týchto obchodných podmienok a prípadne aj na webovom rozhraní .
Ak máte záujem o montáž tovaru, zaškrtnite montáž tovaru už v objednávke tovaru, ktorú u nás vami požadovaný tovar objednávate, prípadne aj následne e-mailom či telefonicky . Na objednávku montáže tovaru sa použije čl. 2.2 obchodných podmienok obdobne. Cena montáže je závislá najmä od rozsahu a typu tovaru; o cene montáže vrátane všetkých daní a poplatkov vás budeme informovať. Na montáž tovaru sa použijú primerane všetky ustanovenia obchodných podmienok.
3.1. Môže sa cena na webovom rozhraní meniť?
Pokiaľ cena uvedená pri tovare na webovom rozhraní alebo v priebehu objednávania už nie je aktuálna, bezodkladne vás na túto skutočnosť upozorníme. Na prijaté objednávky však nemá vplyv zmena ceny, ku ktorej došlo v medziobdobí medzi odoslaním objednávky a jej prijatím z našej strany.
V prípade, že na našej strane došlo k úplne zjavnej technickej chybe pri uvedení ceny tovaru na webovom rozhraní alebo v priebehu objednávania, nie sme povinní dodať vám tovar za túto úplne zjavne chybnú cenu pre zdanlivosť nášho právneho konania podľa § 552 Občianskeho zákonníka, event. pre omyl podľa § 571 Občianskeho zákonníka.
3.2. Je možné kombinovať zľavy z ceny tovaru?
Prípadné zľavy z ceny tovaru nie je možné vzájomne kombinovať, iba ak je na webovom rozhraní výslovne uvedené niečo iné.
4.1. Aké spôsoby platby prijímame?
Kúpnu cenu môžete uhradiť predovšetkým nasledujúcimi spôsobmi:
- v hotovosti pri prevzatí tovaru v mieste jeho montáže alebo v mieste prevádzky ;
- bezhotovostne pred dodaním tovaru on-line platobnou kartou/prevodom alebo prostredníctvom platobnej brány;
- platba zaplatením zálohy
- prvú zálohu z dohodnutej kúpnej ceny uhradí kupujúci predávajúcemu vo výške 40% celkovej kúpnej ceny. Uhradením prvej zálohy súčasne potvrdzuje plné znenie objednávky;
- druhú zálohu vo výške rovnajúcu sa rozdielu medzi celkovou v objednávkovom liste dohodnutou kúpnou cenou a už zaplatenou zálohou, uhradí kupujúci pred expedíciou tovaru, a to tak, aby bola pripísaná na účet predávajúceho najneskôr deň pred prevzatím alebo transportom tovaru.
- bezhotovostne pred dodaním tovaru prevodom na náš bankový účet (pokyny vám budú oznámené v potvrdení objednávky).
Prípadné ďalšie spôsoby platby a prípadné poplatky spojené s niektorými spôsobmi platby sú uvedené na webovom rozhraní.
4.2.
Kedy nastane splatnosť kúpnej ceny?
V prípade platby v hotovosti (alebo bezhotovostne pri prevzatí tovaru) je cena splatná pri prevzatí tovaru. Pri bezhotovostnej platbe pred dodaním tovaru je cena splatná do piatich dní od prijatia objednávky, cena je uhradená okamihom pripísania príslušnej čiastky na náš bankový účet. Pokiaľ nedostaneme cenu v dobe splatnosti, vyhradzujeme si právo odstúpiť od zmluvy.
4.3.
Môžeme požadovať zálohu alebo uhradenie vopred?
Vezmite na vedomie, že v súlade s § 2119 ods. 1 Občianskeho zákonníka sme oprávnení požiadať vás o uhradenie celej ceny tovaru (príp. zálohy) pred jeho odoslaním alebo odovzdaním .
Upozorňujeme, že pokiaľ zvolíte úhradu platby bezhotovostným prevodom a uhradíte platbu skôr, než z našej strany dôjde k uzatvoreniu zmluvy v súlade s bodom 2.4., jedná sa o zálohu na uhradenie ceny tovaru. V prípade, že zmluva bude následne uzavretá, započíta sa záloha na cenu tovaru.
Zálohu je tiež možné uhradiť podľa bodu 4.1 týchto obchodných podmienok.
4.4.
Ako vystavujeme daňový doklad?
Súhlasom s týmito obchodnými podmienkami nám udeľujete súhlas s vystavením daňového dokladu elektronickou formou.
5.1.
Ako posielame tovar?
Spôsoby dodania tovaru vrátane výšky nákladov na dodanie tovaru sú uvedené na webovom rozhraní. Konkrétny spôsob dodania tovaru môžete zvoliť v objednávke.
V objednávke bude vždy uvedená konečná cena, ktorá už náklady na zvolený spôsob dopravy zahŕňa.
Doba dodania tovaru vždy závisí od jeho dostupnosti a od zvoleného spôsobu dopravy a platby. Dobu dodania tovaru externými dopravcami však nemôžeme ovplyvniť. V prípade problémov týkajúcich sa doby dodania nás kontaktujte a my budeme situáciu s dopravcom riešiť.
Tovar, ktorý je skladom, spravidla expedujeme do dvoch týždňov od prijatia objednávky (pri zaslaní tovaru na dobierku alebo pri osobnom odbere), prípadne od pripísania platby na náš účet (pri bezhotovostnej platbe pred dodaním tovaru). V prípade dopravy prepravcom či montáže, termín dodania sa môže líšiť o 1-3 týždne. Vezmite však, prosím, na vedomie, že doba expedície a dodania tovaru závisí aj od kapacity nášho dodávateľa, preto môže dôjsť v niektorých prípadoch k prieťahom s dodaním vami objednaného tovaru.
Tovar, ktorý nie je na sklade, expedujeme, akonáhle je to možné. O presnom dátume vás budeme informovať.
Dodaním tovaru podľa týchto obchodných podmienok sa rozumie okamih, kedy je vám tovar doručený, respektíve okamih, kedy sme vám tovar nainštalovali na mieste na to vami určenom. Pokiaľ bezdôvodne odmietnete prevziať tovar, nepovažuje sa táto skutočnosť za nesplnenie povinnosti dodať tovar z našej strany, ani za odstúpenie od zmluvy z vašej strany
Vlastnícke právo k tovaru nadobúdate okamihom zaplatenia celej kúpnej ceny, nie však skôr, ako tovar prevezmete.
Niektoré tovary je nutné zadať do výroby, preto je u každého tovaru uvedená dodacia lehota. Nižšie uvádzame zoznam tovaru, pri ktorom môže byť termín výroby, a teda dodacia lehota, až 15 týždňov.
Doornite - 8 týždňov, RAL lakované dvere 12 týždňov, AluDoor 10 týždňov, VDoors/VascoDoors: 5-6 týždňov, Archo hidden manufactur doors - 8 týždňov štandardné rozmery, Archo - 8 týždňov , Archo vchod borovica, 10 týždňov materiál dub, GlassDoor - 5 týždňov, Oceľové zárubne AluDoor - 2 týždne štandardné rozmery, neštandardné (protipožiarne, bezpečnostné zárubne alebo iné hrúbky múrov) - 8 týždňov, Archo dyhované z borovice 8 úpravou, MP kovania, Cobra, VDP kovania - skladom u dodávateľa znamená dodanie do 14 dní, pokiaľ chýba a je uvedené skladom u dodávateľa ale následne upresní dodávateľ že chýba aj u nich v sklade - termín dodania 6 týždňov. Pokiaľ sa jedná o atypickú,/neštandardné rozomre, ktoré sa bežne ponúka napríklad výška dverí namiesto 197 bude 210, alebo budú atypicky široké, nesandardné hrúbky steny zárubní a pod, termín sa môže líšiť + 5-6 týždňov.
K vyššie uvedeným termínom treba počítať s ďalšími 2 týždňami, ktoré zahŕňajú dopravu dopravu k nám na sklad a potom dopravu od nás k zákazníkovi.
Ak nie je v zmluve stanovené inak, ak sa kupujúci dostane do omeškania so splnením povinnosti prevziať od predávajúceho tovar (ak nezabezpečí kupujúci prevzatie tovaru do 2 týždňov od doručenia písomného oznámenia), má predávajúci právo požadovať od kupujúceho plnú náhradu skladného podľa skutočnej výšky , a to za každý deň omeškania s prevzatím tovaru počnúc prvým dňom nasledujúcom po uplynutí 1 mesiaca odo dňa, kedy bol kupujúci povinný prevziať tovar podľa zmluvy. Vedľa skladného môže predávajúci požadovať od kupujúceho aj náhradu ostatných účelne vynaložených nákladov a škody spôsobených predávajúcemu porušením povinnosti kupujúceho tovaru prevziať v termíne plnenia podľa zmluvy. V prípade, keď kupujúci neprevezme tovar ani v lehote 6 mesiacov od okamihu, keď mu k tomu vznikne podľa zmluvy povinnosť, má predávajúci právo takýto tovar predať podľa skutočnej výšky (minimálne však vo výške 100% z ceny tovaru).
5.3.
Ako postupovať pri prevzatí tovaru?
Pri prevzatí tovaru bez montáže skontrolujte neporušenosť obalu tovaru . Ak zistíte nedostatky, bezodkladne informujte dopravcu aj nás. Pokiaľ odmietnete zásielku s poškodeným obalom prevziať, nepovažuje sa to za bezdôvodné odmietnutie tovaru. Pri prevzatí tovaru s montážou bude vykonaná spoločná prehliadka tovaru , na základe ktorej bude spísaný odovzdávací protokol, v ktorom bude uvedený váš súhlas s prevzatím tovaru alebo vaše odôvodnené odmietnutie prevzatia tovaru, dátum prevzatia či odmietnutia tovaru, súpis prípadných vád zistených pri vykonanej prehliadke a prípadný dohodnutý termín ich odstránenia.
Okamihom prevzatia tovaru (alebo okamihom, kedy ste mali povinnosť tovar prevziať, ale v rozpore so zmluvou ste tak neurobili), na vás prechádza zodpovednosť za náhodnú skazu, poškodenie či stratu tovaru.
5.4.
Čo sa stane v prípade, že tovar neprevezmete?
Pokiaľ je z dôvodov na vašej strane nutné tovar doručovať opakovane alebo iným ako dohodnutým spôsobom, ste povinní uhradiť náklady spojené s takýmto doručovaním .
V prípade, že tovar bezdôvodne neprevezmete v čase dodania podľa bodu 5.2., máme nárok na náhradu nákladov spojených s dodaním tovaru a jeho uskladnením , ako aj ďalších nákladov, ktoré nám z dôvodu neprevzatia tovaru vzniknú.
V prípade zaslania tovaru na dobierku alebo pri osobnom odbere máme ďalej právo od zmluvy odstúpiť. Pokiaľ ste však už kúpnu cenu uhradili (v prípade platby pred dodaním tovaru), máme ďalej právo pristúpiť k svojpomocnému predaju tovaru podľa § 2126 Občianskeho zákonníka.
5.5.
Budú robené fotografie alebo videá z montáže tovaru?
V priebehu montáže tovaru alebo po jej skončení môžeme zhotovovať obrazové, zvukové aj audiovizuálne záznamy, na ktorých môže byť zachytená podoba, prejavy, majetok či súkromné priestory vás alebo tretích osôb. Tieto záznamy ďalej uchovávame pre naše interné potreby, zverejňujeme na webovom rozhraní a prípadne v propagačných materiáloch na účely propagácie, ponúkania a predaja nášho tovaru. Súhlasom s týmito obchodnými podmienkami nám udeľujete súhlas so zachytením a rozširovaním vašej podoby a vašich súkromných priestorov v zmysle § 84 až 86 Občianskeho zákonníka, prípadne potvrdzujete, že ste súhlas získali od všetkých dotknutých osôb . Privolenie je udelené na dobu neurčitú a môžete ho kedykoľvek odvolať.
Záznamy podľa predchádzajúceho odseku môžete tiež zaobstarať vy sami a zaslať nám ich. Zaslaním takýchto záznamov nám udeľujete bezodplatnú, nevýhradnú, prevoditeľnú, územne a časovo neobmedzenú licenciu, prípadne podlicenciu, k akémukoľvek záznamu, ktorý ste nám poskytli, ktorý je vami vytvorený, prípadne ku ktorému máte platnú licenciu. Ostatné podmienky licencie (vrátane možností jej odvolania) sa riadia predchádzajúcim odsekom obdobne.
Aj po odvolaní vášho súhlasu či licencie podľa tohto článku sme oprávnení záznamy uchovať po nevyhnutne potrebný čas na účely plnenia zmluvy a ochrany našich práv . Záznamy však už v takom prípade nebudú zverejnené na webovom rozhraní ani na inom verejne prístupnom mieste.
5.6.
Ste povinní nám poskytnúť inú súčinnosť?
Ste povinní poskytnúť nám všetku potrebnú súčinnosť, ktorá je k dodaniu tovaru a jeho prípadnej montáži potrebná. Najmä ste povinní nám umožniť a zaistiť prístup do priestorov, kam má byť tovar dodaný, ako aj tento priestor dôkladne pripraviť na vykonanie požadovanej montáže tovaru.
Ak si nebude kupujúci istý tým, že prípravu pracoviska zvládne svojpomocne, je oprávnený predávajúceho kontaktovať.
Ak nebude pracovisko z dôvodu na vašej strane dostatočne pripravené k vami objednanej montáži tovaru, ste nám povinní (i) nahradiť ako všetku škodu alebo inú ujmu, ktorá nám v dôsledku takého porušenia vznikne, ako aj všetky s tým súvisiace náklady, alebo (ii) ) ste nám povinní uhradiť cenu viacprác v súlade s článkom 9 týchto obchodných podmienok , ktoré budeme v dôsledku vášho porušenia povinnosti na pracovisku vykonávať za účelom montáže vami objednaného tovaru.
6.
ODSTÚPENIE OD KÚPNEJ ZMLUVY
6.1.
Ako môžete od zmluvy odstúpiť?
Od kúpnej zmluvy môžete ako spotrebiteľ bez udania dôvodu odstúpiť v lehote 14 dní odo dňa, kedy ste vy alebo vami určená osoba odlišná od dopravcu prevzal tovar ; alebo
-
posledný kus tovaru, ak ste objednali v rámci jednej objednávky viac kusov tovaru, ktoré sú dodávané samostatne,
-
poslednú položku alebo časť dodávky tovaru pozostávajúceho z niekoľkých položiek alebo častí, alebo
-
prvú dodávku tovaru, ak sa jedná o pravidelnú dodávku tovaru po dohodnutú dobu.
Oznámenie o odstúpení od kúpnej zmluvy odporúčame zaslať na našu doručovaciu adresu spolu s tovarom alebo na e-mail a bezodkladne potom nám zaslať tovar na našu doručovaciu adresu. Na odstúpenie od zmluvy je možné využiť vzorový formulár.
Vezmite na vedomie, že od kúpnej zmluvy nie je možné odstúpiť v prípade výroby tovaru upraveného podľa priania spotrebiteľa alebo pre jeho osobu. Po predchádzajúcej dohode s nami je však možné objednávku, resp. kúpnu zmluvu, zrušiť. Toto ustanovenie nie je možné aplikovať v prípade, že už začala výroba objednaného tovaru.
6.2.
Môžete odstúpiť od zmluvy, ktorú ste zároveň objednali aj montáž tovaru?
Súhlasom s týmito obchodnými podmienkami výslovne súhlasíte s montážou tovaru pred uplynutím lehoty 14 dní na odstúpenie od zmluvy. V tomto prípade môžeme montáž tovaru vykonať aj pred uplynutím tejto lehoty.
Vezmite na vedomie, že udelením súhlasu strácate v súlade s § 1837 písm. a) Občianskeho zákonníka právo na odstúpenie od zmluvy v lehote 14 dní, to však iba v časti týkajúcej sa montáže objednaného tovaru na mieste na to vami určenom. Nemožnosti odstúpenia od zmluvy podľa predchádzajúceho odseku sa nedotýka vášho práva odstúpiť od kúpnej zmluvy o dodávke tovaru podľa článku 6.1. týchto obchodných podmienok . Pokiaľ nechcete vyššie uvedený súhlas udeliť, kontaktujte nás. Vezmite však na vedomie, že v takom prípade budeme môcť montáž tovaru vykonať najskôr po uplynutí 14 dní odo dňa uzavretia zmluvy. V takom prípade máte právo odstúpiť od zmluvy v lehote 14 dní odo dňa uzavretia zmluvy. Na odstúpenie od zmluvy v tomto prípade môžete využiť náš vzorový formulár.
6.3.
Aké má odstúpenie od zmluvy dôsledky?
Odstúpením od zmluvy sa zmluva od začiatku ruší a hľadí sa na ňu, ako keby nebola uzavretá, včítane záväzkov z vedľajších zmlúv; tým nie je dotknuté ustanovenie bodov 6.4 a 6.5.
Ak vám bol spoločne s tovarom poskytnutý s vaším súhlasom darček, stráca darovacia zmluva odstúpením od zmluvy ktorúkoľvek zo strán účinnosť. Darček nám zašlite späť spoločne s vráteným tovarom.
6.4.
Akým spôsobom nám vrátite tovar?
Tovar ste povinný nám vrátiť do 14 dní od odstúpenia od zmluvy na našu doručovaciu adresu, do akejkoľvek prevádzky alebo na adresu nášho sídla. Tovar nezasielajte na dobierku , nie sme povinní ho takto prevziať.
K vrátenému tovaru odporúčame priložiť:
- písomné vyjadrenie o odstúpení od zmluvy (na našom formulári alebo inak) a zvolenom spôsobe vrátenia peňazí.
Nepredloženie niektorého z vyššie uvedených dokladov nebráni kladnému vybaveniu vášho odstúpenia od zmluvy podľa zákonných podmienok.
Ak sa obávate toho, že pri vašej svojpomocnej demontáži bude tovar zničený a/alebo poškodený v dôsledku neodborne vykonanej manipulácie a/alebo v dôsledku nepredvídateľných udalostí, ktoré môžu nastať pri jeho vrátení nám, neváhajte nás kontaktovať. Tovar si za dojednaný poplatok sami odborne demontujeme a odvezieme.
V prípade, že tovar vraciate kvôli jeho vade, vykonáme demontáž vadnej veci a montáž opravenej alebo novej veci alebo uhradíme náklady s tým spojené.
6.5.
Kedy dostanete späť svoje peniaze?
Všetky prijaté peňažné prostriedky vám vrátime do 14 dní od odstúpenia od zmluvy. Berte však na vedomie, že nie sme povinní vrátiť vám peniaze skôr, ako nám vrátite tovar alebo preukážete, že ste nám tovar odoslali.
Popri kúpnej cene máte aj nárok na vrátenie nákladov na dodanie tovaru k vám. Ak ste však zvolili iný ako najlacnejší spôsob dodania tovaru, ktorý ponúkame, vrátime vám náklady na dodanie tovaru vo výške zodpovedajúcej najlacnejšiemu ponúkanému spôsobu dodania tovaru .
Peniaze vám vrátime rovnakým spôsobom, akým sme ich prijali (pokiaľ nám do desiatich dní od odstúpenia od zmluvy žiadny iný neoznámite a nevzniknú vám týmto žiadne ďalšie náklady), alebo spôsobom, aký budete požadovať.
Náklady spojené s odoslaním vráteného tovaru na našu adresu hradíte vy, a to aj v prípade, že tovar nemôže byť vrátený pre svoju povahu obvyklou poštovou cestou .
6.6.
Čo ak bol vrátený tovar poškodený?
Ak nám vraciate tovar, prosíme, aby ste ho pri zasielaní dôkladne zabalili do vhodného obalu tak, aby nedošlo k jeho poškodeniu či zničeniu.
Tovar je možné vyskúšať iba v takom rozsahu, aby bolo možné sa zoznámiť s povahou, vlastnosťami a funkčnosťou tovaru. Pokiaľ zistíme, že vami vrátený tovar je poškodený, opotrebovaný, znečistený či čiastočne spotrebovaný, zodpovedáte nám za toto zníženie hodnoty tovaru .
6.7.
Kedy od zmluvy odstúpiť nemožno?
V súlade s § 1837 Občianskeho zákonníka nie je možné odstúpiť okrem iného od nasledujúcich zmlúv :
- o poskytovaní služieb, ak boli v plnom rozsahu poskytnuté, ak boli splnené s vaším predchádzajúcim výslovným súhlasom pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy, ao tomto dôsledku ste boli informovaní;
- o dodávke tovaru, ktorý bol vyrobený podľa vašich požiadaviek alebo prispôsobený pre vašu osobu – tovar na výrobu, podľa uvedených rozmerov, farby a preferencií.
6.8.
Kedy môžeme odstúpiť od kúpnej zmluvy my?
Vyhradzujeme si právo odstúpiť od zmluvy v nasledujúcich prípadoch:
- neobdržali sme od vás kúpnu cenu v dobe splatnosti alebo ste tovar neprevzali;
- tovar z objektívnych príčin (predovšetkým preto, že tovar sa už nevyrába, dodávateľ prestal dodávať do SR atď.) nie je možné za pôvodných podmienok dodať.
V prípade, že nastala niektorá z vyššie uvedených skutočností, budeme vás o našom odstúpení od zmluvy bezodkladne informovať.
Ak ste už úplne alebo sčasti uhradili kúpnu cenu, vrátime vám prijatú čiastku do piatich dní od odstúpenia od zmluvy, a to bezhotovostne na účet, ktorý nám na tento účel oznámite, alebo z ktorého ste vykonali úhradu.
7. PRÁVA Z CHYBNÉHO PLNENIA
Vaše práva z chybného plnenia sa riadia príslušnými všeobecne záväznými právnymi predpismi (najmä ustanoveniami § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a, ak ste spotrebiteľom, § 2158 až 2174b Občianskeho zákonníka). Ustanovenia § 2106 a 2107 o právach z vadného plnenia sa nepoužijú. Pri uplatňovaní práv z chybného plnenia budeme postupovať v súlade s naším Reklamačným poriadkom.
8. ĎALŠIE INFORMÁCIE PRE SPOTREBITEĽOV
8.1.
Aké oprávnenia máme na výkon našej činnosti?
Na predaj tovaru sme oprávnení na základe živnostenského oprávnenia. Naša činnosť nepodlieha inému povoľovaniu.
8.2.
Ako vybavujeme sťažnosti?
Prípadné sťažnosti vybavujeme prostredníctvom nášho kontaktného e-mailu. Sťažnosťou sa následne budeme zaoberať a pokúsime sa ju vybaviť bez zbytočného odkladu od jej obdržania. Ďalej sa môžete obrátiť na príslušný živnostenský úrad alebo na Českú obchodnú inšpekciu.
8.3.
Aké máte práva pri vzniku spotrebiteľského sporu?
Ak ste spotrebiteľ a vznikne medzi nami spor zo zmluvy, ktorý sa nám nepodarí vyriešiť priamo, máte právo obrátiť sa s týmto sporom na Českú obchodnú inšpekciu (adresa: Česká obchodná inšpekcia Gorazdova 1969/24 120 00 Praha 2; webové rozhranie: www.coi.cz , www.adr.coi.cz ; elektronický kontakt: adr@coi.cz ; +420 296 366 360) alebo na Združení slovenských spotrebiteľov, z. ú. (adresa: Pod Altánom 99/103; 100 00 Praha 10 - Strašnice, webové rozhranie: www.konzument.cz , elektronický kontakt : spotrebitel@regio.cz , telefón: +420 261 263 574 ) za účelom mimosúdneho riešenia spotrebiteľského sporu. Toto právo môžete uplatniť najneskôr do 1 roka odo dňa, keď ste u nás prvýkrát uplatnili právo, ktoré je predmetom tohto spotrebiteľského sporu.
Na podanie sťažnosti týkajúcej sa tovaru alebo služieb, ktoré ste u nás zakúpili, a na vyhľadanie subjektu ARS môžete tiež využiť on-line platformu, ktorá je zriadená Európskou komisiou na adrese: http://ec.europa.eu/consumers/ odr/.
9.
REGISTRÁCIA NA WEBOVOM ROZHRANÍ
9.1.
Ako sa môžete registrovať na webovom rozhraní?
Registráciou prostredníctvom registračného formulára na webovom rozhraní je založený užívateľský účet. Prístupové údaje do užívateľského účtu uchovávajte v tajnosti. Nenesieme zodpovednosť za prípadné zneužitie užívateľského účtu treťou osobou .
Informácie uvádzané pri registrácii musia byť pravdivé a úplné. Účet, pri ktorého založení boli použité nepravdivé alebo neúplné údaje, môžeme bez náhrady zrušiť . V prípade zmien vo vašich údajoch odporúčame vykonať ich bezodkladnú úpravu v užívateľskom účte.
9.2.
Na čo používateľský účet slúži?
Prostredníctvom užívateľského účtu môžete predovšetkým objednávať tovar, sledovať objednávky a spravovať užívateľský účet. Prípadné ďalšie funkcie užívateľského účtu sú vždy uvedené na webovom rozhraní.
9.3.
Kedy môžeme váš používateľský účet zrušiť?
Vezmite na vedomie, že máme právo váš užívateľský účet bez náhrady zrušiť, pokiaľ prostredníctvom vášho účtu dochádza k porušovaniu dobrých mravov, platných právnych predpisov alebo týchto obchodných podmienok.
10.
MONTÁŽ TOVARU
10.1. Kedy bude montáž tovaru vykonaná?
O termíne montáže vami objednaného tovaru vás budeme kontaktovať telefonicky, e-mailom alebo iným dohodnutým spôsobom. Ak ste spotrebiteľom a udelili ste nám súhlas s vykonaním montáže pred uplynutím lehoty 14 dní na odstúpenie od zmluvy podľa článku 6.2. týchto obchodných podmienok, sme oprávnení montáž vykonať pred uplynutím tejto lehoty.
V prípade nepriaznivého počasia alebo iného zásahu vyššej moci (napr. záplavy, pandémie) sa lehota na vykonanie montáže predlžuje o dobu, počas ktorej zásah vyššej moci trvá.
Montáž tovaru je vykonaná, ak je dokončená a odovzdaná.
10.2. Na akom mieste bude montáž tovaru vykonaná?
Montáž tovaru prevedieme výhradne na pracovisku, tj. na adrese, ktorú nám v rámci objednávky poskytnete a ktoré bude pripravené na montáž v súlade s článkom 5.6. obchodných podmienok. Montáž vykonávame iba v rámci Českej republiky, ak nebude dohodnuté inak.
10.3. Aké činnosti sú zahrnuté v cene montáže tovaru?
V cene montáže tovaru je zahrnutý taký inštalačný materiál, ktorý je predpokladaný pre štandardnú montáž tovaru na základe predchádzajúcich informácií o pracovisku poskytnutých kupujúcim a zohľadnených v kalkulácii ceny montáže pri uzatváraní zmluvy a tiež materiál predpokladaný pre pracovisko pripravené podľa dodaných požiadaviek a špecifikácií predávajúcim, viď článok 3.8.
Predávajúci upozorňuje, že v cene montáže nie sú zahrnuté viacpráce a inštalačný materiál nad rámec vyššie uvedeného. Cena dodatočného materiálu a cena prípadných viacprác sa stanoví podľa množstva dodatočného materiálu/počtu hodín viacprác, ktoré budú nutné na prípravu pracoviska tak, aby bolo montáž tovaru zo strany predávajúceho strany realizovať. Cena materiálu/hodinová sadzba viacprác bude predávajúcim kupujúcemu oznámená na pracovisku. Celková cena za prípadný dodatočný materiál/viac práca bude medzi predávajúcim a kupujúcim dohodnutá na pracovisku. Ak nedôjde k zhode o jej výške, je kupujúci povinný nahradiť predávajúcemu ako všetku škodu alebo inú ujmu, ktorá predávajúcemu v dôsledku takého porušenia vznikne, tak aj všetky s tým súvisiace náklady, a to z dôvodu nemožnosti vykonať objednanú montáž tovaru na pracovisku vzniknutej v dôsledku porušenia povinností kupujúceho.
V cene montáže tovaru je zahrnutá likvidácia a odvoz obalových materiálov.
10.4. Čo ak spôsobíme na pracovisku škodu?
Nezodpovedáme vám za škody, ktoré vzniknú v dôsledku montáže tovaru na pracovisku a ktoré vzniknú ako dôsledok bežného vykonávania montáže vami objednaného tovaru na pracovisku. Takými škodami sa rozumie najmä bežné zničenie trávnika, drevín a/alebo pôdy.
10.5. Ste povinní zaistiť potrebné povolenia, dokumentáciu a prípravu podkladu?
10.6. Ste povinní nám poskytnúť inú súčinnosť?
Ste nám povinní poskytnúť pripojenie k zdroju elektrickej energie, prípadne aj iným médiám, ktoré sú potrebné na vykonanie montáže vami objednaného tovaru.
11.
RECENZIA
11.1.
Kto môže pridať recenziu?
Všetky užívateľské recenzie na webovom rozhraní sú písané našimi skutočnými zákazníkmi, ktorým sme na základe nimi utvorenej objednávky dodali nimi požadovaný tovar.
Pridávanie recenzií je umožnené iba po dokončení nákupu na webovom rozhraní, a to prostredníctvom odkazu, ktorý je zákazníkovi zaslaný prostredníctvom e-mailu, prípadne prostredníctvom užívateľského účtu na webovom rozhraní.
Na webovom rozhraní môžu byť taktiež zverejňované recenzie, ktoré boli našimi zákazníkmi zverejnené na verejných internetových službách, najmä v rámci služieb Google, Heuréka a Firmy.cz.
11.2.
Ako overujeme recenzie?
Každú recenziu pred jej zverejnením overujeme. Recenziu môže pridať iba zákazník, ktorý dokončil nákup na webovom rozhraní.
Pred prevzatím a zverejnením recenzie z vyššie uvedených verejných internetových služieb na webovom rozhraní overujeme, či recenzie boli spísané našimi skutočnými zákazníkmi.
Ak zistíme, že recenzia bola vytvorená niekým, kto na webovom rozhraní nákup neuskutočnil, sme oprávnení takúto recenziu odstrániť, prípadne ju nezverejniť.
12. OCHRANA AUTORSKÝCH PRÁV, ZODPOVEDNOSŤ A UŽÍVANIE WEBOVÉHO ROZHRANIA
12.1.
Je obsah webových stránok chránený autorským právom?
Obsah webových stránok umiestnených na webovom rozhraní (texty vrátane obchodných podmienok, fotografie, obrázky, logá, programové vybavenie a ďalšie) je chránený naším autorským právom alebo právami ďalších osôb. Obsah nesmiete meniť, kopírovať, rozmnožovať, šíriť ani používať na akýkoľvek účel bez nášho súhlasu či súhlasu držiteľa autorských práv. Najmä je zakázané bezplatné či odplatné sprístupňovanie fotografií a textov umiestnených na webovom rozhraní.
Názvy a označenia výrobkov, tovaru, služieb, firiem a spoločností môžu byť registrovanými ochrannými známkami príslušných vlastníkov.
12.2. Zodpovednosť a používanie webového rozhrania
Nenesieme zodpovednosť za chyby vzniknuté v dôsledku zásahov tretích osôb do webového rozhrania alebo v dôsledku jeho použitia v rozpore s jeho určením. Pri využívaní webového rozhrania nesmiete používať postupy, ktoré by mohli narušiť funkciu systému alebo neprimerane zaťažovať systém.
Ak sa pri používaní webového rozhrania dopustíte akéhokoľvek nezákonného či neetického konania, sme oprávnení obmedziť, pozastaviť alebo ukončiť váš prístup na webové rozhranie, a to bez akejkoľvek náhrady. V tomto prípade ste ďalej povinní uhradiť nám škodu, ktorá vaším konaním podľa tohto odseku preukázateľne vznikla, a to v plnej výške.
Upozorňujeme vás, že kliknutím na niektoré odkazy na webovom rozhraní môže dôjsť k opusteniu webového rozhrania ak presmerovaniu na webové stránky tretích subjektov.
Tieto obchodné podmienky sú platné a účinné od 1.1.2023.
Prihláste sa na odber noviniek a dozviete sa o nich ako prvý!